tMoA

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
tMoA

~ The only Home on the Web You'll ever need ~

+4
JesterTerrestrial
mudra
Seashore
SophiasChoice
8 posters

    Saying hi

    SophiasChoice
    SophiasChoice


    Posts : 64
    Join date : 2015-05-02

    Saying hi Empty Saying hi

    Post  SophiasChoice Sat May 02, 2015 4:10 am

    Hi everyone,

    Just subscribed to this forum as it was mentioned here and there in regard to the ToT forum.
    I was a member there and took my leave in the recent debacle's there.

    Some may know me as Catsquotl or Eelco.
    I was pleasantly surprised to see some dutch people here. I guess we're everywhere.

    Anyway I enjoy truthy and spiritual forums..With various degrees of enthusiasm.

    With Love
    SC.
    Seashore
    Seashore


    Posts : 2119
    Join date : 2010-04-14
    Age : 79
    Location : Virginia, U.S.

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  Seashore Sat May 02, 2015 4:38 am

    Welcome, SophiasChoice.  sunny
    mudra
    mudra


    Posts : 23196
    Join date : 2010-04-09
    Age : 69
    Location : belgium

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  mudra Sat May 02, 2015 6:50 am

    Warm welcome SophiasChoice Cheerful

    It's a pleasure to have you here. 
    Make yourself comfortable around our campfire and enjoy your stay amongst us.

    Love from me
    mudra
    JesterTerrestrial
    JesterTerrestrial


    Posts : 1766
    Join date : 2010-04-11
    Location : INNOVATION STATIONS !SCHOOL

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  JesterTerrestrial Sat May 02, 2015 2:25 pm

    GREETINGS!!!

    Please expand what the ToT forum is.  Oh I think were fairly used to drama in the world of communicating with truth speakers and truth seekers around here.  

    Some of us tool leaves from several other forums as well as some were banned!

    Lets hope we can pick up where we left off with the Phiyers of Avalon on the quest for truth as we rebuild the real Camelot!

    Regards,

    MERLIN JT! MAAT
    Chimpsky
    Chimpsky


    Posts : 101
    Join date : 2012-01-07
    Location : In the Zoo called "Earth"

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  Chimpsky Sun May 03, 2015 1:06 pm

    Welcome Eelco Toast


    The Drama looks like it is over, storm in a tea cup !
    SophiasChoice
    SophiasChoice


    Posts : 64
    Join date : 2015-05-02

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  SophiasChoice Sun May 03, 2015 3:37 pm

    JesterTerrestrial wrote:GREETINGS!!!

    Please expand what the ToT forum is.  

    ToT stands for the one truth. A forum founded years ago as a save haven for if the Projectavalon forum should ever somehow become "gone".
    Anyway that was the original intent, It soon became a fall out for banned and desillusioned avalonians as well as new arivals.
    For a few years It was a small but very friendly and warm group of people..

    Then the owner went... well mad or maybe it was planned all along, I don't know. My mind is still trying to make some sense of it.
    It changed.. slowly at first. I noticed the beginnings of it early last years. Bringing in a huge new load of project avalon refugees speeded up or made more visible the dysfunction and most people I considered extended family left... And so did I.

    With Love
    SC.
    SophiasChoice
    SophiasChoice


    Posts : 64
    Join date : 2015-05-02

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  SophiasChoice Sun May 03, 2015 3:39 pm

    Chimpsky wrote:Welcome Eelco Toast


    The Drama looks like it is over, storm in a tea cup !

    Hey Chimp,

    Gawd You're everywhere aren't you... Razz Flowers

    With Love
    SC.
    B.B.Baghor
    B.B.Baghor


    Posts : 1851
    Join date : 2014-01-31
    Age : 73
    Location : Druid county UK

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  B.B.Baghor Sun May 03, 2015 3:53 pm

    SophiasChoice wrote:Hi everyone,

    Just subscribed to this forum as it was mentioned here and there in regard to the ToT forum.
    I was a member there and took my leave in the recent debacle's there.

    Some may know me as Catsquotl or Eelco.
    I was pleasantly surprised to see some dutch people here. I guess we're everywhere.

    Anyway I enjoy truthy and spiritual forums..With various degrees of enthusiasm.

    With Love
    SC.

    Hello SophiasChoice, welcome to the Mists. I'm, as you, a Dutchee too Cheerful who will soon hope
    to live in the UK. We are everywhere indeed Bleh Hope you find a pleasantly stable climate here, with a shower
    of humor and a sunny to brighten our Avalon lake, the gardens and lawns. With a warm campfire for you, when
    the chills of autumn arrive.
    Carol
    Carol
    Admin
    Admin


    Posts : 31564
    Join date : 2010-04-07
    Location : Hawaii

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  Carol Sun May 03, 2015 4:09 pm

    SophiasChoice wrote:
    JesterTerrestrial wrote:GREETINGS!!!

    Please expand what the ToT forum is.  

    ToT stands for the one truth. A forum founded years ago as a save haven for if  the Projectavalon forum should ever somehow become "gone".
    Anyway that was the original intent, It soon became a fall out for banned and desillusioned avalonians as well as new arivals.
    For a few years It was a small but very friendly and warm group of people..

    Then the owner went... well mad or maybe it was planned all along, I don't know. My mind is still trying to make some sense of it.
    It changed.. slowly at first. I noticed the beginnings of it early last years. Bringing in a huge new load of project avalon refugees speeded up or made more visible the dysfunction and most people I considered extended family left... And so did I.

    With Love
    SC.

    How ironic as we were the other Project Avalon splinter group that were relegated to the Mists. We're delighted that you and others have found their way to us here. We hope you enjoy your new digs. Flowers



    _________________
    What is life?
    It is the flash of a firefly in the night, the breath of a buffalo in the wintertime. It is the little shadow which runs across the grass and loses itself in the sunset.

    With deepest respect ~ Aloha & Mahalo, Carol
    TRANCOSO
    TRANCOSO


    Posts : 3930
    Join date : 2010-04-10
    Location : AMSTERDAM

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  TRANCOSO Mon May 04, 2015 10:28 am

    SophiasChoice wrote:Hi everyone,

    Just subscribed to this forum as it was mentioned here and there in regard to the ToT forum.
    I was a member there and took my leave in the recent debacle's there.

    Some may know me as Catsquotl or Eelco.
    I was pleasantly surprised to see some dutch people here. I guess we're everywhere.

    Anyway I enjoy truthy and spiritual forums..With various degrees of enthusiasm.

    With Love
    SC.
    Hoi Eelco,
    goed je hier terug te zien!

    MoA is een super relaxed forum waar niemand de baas speelt - dus geen gemoderate en/of censuur - alles wat je post blijft gewoon staan waar 't stond.

    Veel plezier!
    SophiasChoice
    SophiasChoice


    Posts : 64
    Join date : 2015-05-02

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  SophiasChoice Mon May 04, 2015 11:38 am

    Dank je wel Trancoso,

    Hebben wij elkaar eerder ontmoet?
    Anyway gezien de reacties op de ToT draad hou ik me voorlopig maar even op de achtergrond tot die 2 wat zijn afgekoeld.
    Ik schijn wat kwaad bloed teweeg gebracht te hebben.

    In mijn opinie onterecht, maar ja wat doet mijn opinie ertoe..

    Liefs Eelco
    TRANCOSO
    TRANCOSO


    Posts : 3930
    Join date : 2010-04-10
    Location : AMSTERDAM

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  TRANCOSO Mon May 04, 2015 1:39 pm

    SophiasChoice wrote:Dank je wel Trancoso,

    Hebben wij elkaar eerder ontmoet?
    Anyway gezien de reacties op de ToT draad hou ik me voorlopig maar even op de achtergrond tot die 2 wat zijn afgekoeld.
    Ik schijn wat kwaad bloed teweeg gebracht te hebben.

    In mijn opinie onterecht, maar ja wat doet mijn opinie ertoe..

    Liefs Eelco
    Iedereen kan hier doen waar ie zin in heeft tot 't gaat jeuken en dan is 't over en uit.

    Wederzijds respect is een begrip dat hier vanzelfsprekend is en wie dát niet snapt hoort hier niet thuis.

    Wie zich misdraagt wordt zonder pardon afgevoerd - geen eindeloze discussies, waarschuwingen of strafbankjes, gewoon ophoepelen, zo makkelijk is het.

    Wie hier het langst is heeft de oudste rechten.

    En zeg nou zelf, 't is toch een schatkamer aan kennis hier?
    SophiasChoice
    SophiasChoice


    Posts : 64
    Join date : 2015-05-02

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  SophiasChoice Tue May 05, 2015 4:46 am

    Ja,

    Ik vermaak me uitstekend met het lezen van de posts.
    study

    Zodra alles wat bekoeld is zal ik me gaan mengen in de gesprekken.

    Liefs Eelco
    B.B.Baghor
    B.B.Baghor


    Posts : 1851
    Join date : 2014-01-31
    Age : 73
    Location : Druid county UK

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  B.B.Baghor Tue May 05, 2015 6:38 am

    TRANCOSO wrote:

    Iedereen kan hier doen waar ie zin in heeft tot 't gaat jeuken en dan is 't over en uit.

    Wederzijds respect is een begrip dat hier vanzelfsprekend is en wie dát niet snapt hoort hier niet thuis.

    Wie zich misdraagt wordt zonder pardon afgevoerd - geen eindeloze discussies, waarschuwingen of strafbankjes, gewoon ophoepelen, zo makkelijk is het.

    Wie hier het langst is heeft de oudste rechten.

    En zeg nou zelf, 't is toch een schatkamer aan kennis hier?

    Hi Trancoso, dit is voor het eerst dat ik een discussie volg, in een forum, die het onderwerp recht en vrijheid van spreken heeft.
    Ik hou het nu bij Hollands, maar ga ook net zo gemakkelijk in het Engels over, als je denkt dat dit voor iedereen zin heeft om te
    lezen en te kunnen meedoen en reageren. Eelco zal het i.i.g. ook kunnen volgen. Tussen de regels van jou (hieronder) schrijf ik mijn
    gezichtspunten

    ]Iedereen kan hier doen waar ie zin in heeft tot 't gaat jeuken en dan is 't over en uit.

    Ik snap dat het geven van ruimte aan iedereen het beste werkt. In principe. We kunnen kiezen of we activiteit van
    anderen negeren of aandacht geven. Dat is een simpele keuze. Tegelijkertijd is er de impact die een post heeft op dit MoA forum,
    omdat het naast een persoonlijk 1 : 1 binnenpleintje, ook een "all eyes : all eyes" publiek plein is. Over je opmerking "als je gaat
    ingrijpen/kritiseren,/regelen en verbieden vliegt de stront tegen de ventilator" (wat klinkt dat vies in het Hollands, ha ha ha.....)
    heb ik eens nagedacht daarover. Ik zie dat effect ontstaan als degene die aangesproken wordt al bij voorbaat van plan is om stront
    rond te strooien, hoe en wat dan ook, zie je wat ik bedoel? Het is a.h.w. het wachten op zo'n ingreep, want dan gaan de sluizen pas
    echt open. Om bij ons Hollandse waterbeheer te blijven  Wink

    Zoals ik het heb gezien, eerst bij Hollandse fora en sinds 2009 bij PC en PA fora, plus die van Nexus 2012, waren dat soort leden er
    tussen. Of ze nou op persoonlijke titel de boel willen bevuilen (vol van eigen s**t) of datzelfde als team, met een doel tot negatieve
    verstrooiing en verwarring, probeerden te creeeren. Wat ik in mijn ogen heb zien gebeuren. Ik probeer het zo feitelijk mogelijk te houden
    voor de helderheid.


    Wederzijds respect is een begrip dat hier vanzelfsprekend is en wie dát niet snapt hoort hier niet thuis.

    Helemaal, dubbel en dwars mee eens.

    Wie zich misdraagt wordt zonder pardon afgevoerd - geen eindeloze discussies, waarschuwingen of strafbankjes, gewoon ophoepelen, zo makkelijk is het.

    Hoe bepaalt kan worden wie zich misdraagt is wel een lastige, vind ik, Trancoso. Dat is aan subjectiviteit onderhevig.
    Natuurlijk bedoel ik niet de woordelijke scheldpartij van diegene die recent werd verbannen. Is dit naar jou idee een redelijke vraag om
    te stellen "Is er een reden dat je kiest bij ons te komen?" zoals mudra onlangs (wijselijk in mijn ogen) heeft gedaan? Tussen ons gezegd
    en gezwegen, Trancoso, vanaf het moment dat ik degene met de vier-letternaam, beginnend met een P en het bijbehorend plaatje met
    de lichtjes in doogjes zag, kwam het gevoel bij me op "die dame brengt niet veel goeds".  Halloween queen in permanente staat van
    dienst? Of zoiets? (dit is buiten het boekje van de feiten).


    Wie hier het langst is heeft de oudste rechten.

    Wel potverdrie - edelachtbare Lord Trancoso  Lmfao In een spontane reactie, zeg ik het met de uitroep van Freek de
    Jonge "DAT zullen we nog wel eens zien!!!!!!"  In mijn ogen is zo'n standpunt heel vaak de oorzaak van misbruik van power en positie.
    Waarom zou het nodig zijn om over rechten te praten, vraag ik me oprecht af. Kunnen we, zonder dat, in het moment kijken naar wat er
    gebeurt en daarop reageren, zo eerlijk mogelijk? Zonder positie besef van top-down of druk daarop? Ik weet het nog niet zo. Die "oudste
    rechten" vind ik horen bij een "oudste wereld" waar het nodige aan  UhOh het gevolg is van dat standpunt, doordat opgehoopte frustratie:
    s**t zonder zelf-reflectie ofwel "overgeven van s**t zonder grenzen" zijn uitweg zoekt in die richting van restrictie, als dat zo ervaren
    wordt door "diegene zonder grenzen". Tja.... hoe maak je er eerst zelf en dan met elkaar chocola van? Rebellie met de intentie van opbouw
    voor een goeie zaak en rebellie vanuit weerstand met de behoefte anderen verkeerd maken, zien elkaar niet graag in gezelschap, geloof ik.
    Ik vind dit terrein van positie innemen en rechten om op te staan, moeilijk in definities te vangen als vrijheid geeerd wordt, als je begrijpt
    wat ik bedoel. Ik besef dat ik hier nogal diep induik......tja... Moeder Overste... ahem, heeft daar volop mee te maken gehad.... ooit... of
    nog steeds, denkt "ze" soms, in een soort van "deep in the groove" mode. Als DJ zal je dat vast snappen. Alas, ik ben daar naar aan het
    kijken, z.v.m. gewaar met humor, gelukkig  Cheerful Ik waardeer het oprecht, om weerwoord en visie van iedereen te horen.

    Oh jee, de Goden spreken een woordje mee, ha ha, het begint nu te onweren terwijl ik op mijn binnenplaats zit, super!!
    Ik vond het al zo raar warm drukkend om 10 uur, toen ik me buiten installeerde. Vogels blijven vrolijk fluiten bij alles.


    En zeg nou zelf, 't is toch een schatkamer aan kennis hier?
    Dubbel en dwars, ondersteboven en van achteren naar voren, op en neer, binnenstebuiten MEE EENS The Winner
    Ik ben benieuwd naar jouw gezichtspunt hierover, Trancoso en merk dat ik het apart vind om deze discussie in het Hollands te voeren.
    Me uiten in mijn moeders-taal voelt toch anders aan, vergeleken met de meestal in het Engels gevoerde discussies hier. Het kan zijn dat
    dit een discussie-onderwerp is dat voor anderen ook welkom is om aan mee te doen. Zinvol of ingewikkeld? Hoe zie jij dat?

    Even nog iets heel anders: had je al gezien dat er in Dijksgraaf Amsterdam een gezamenlijke maaltijd en nog wat leuks is vanaf 16.00 uur?
    Gisteren heb ik daar een bericht van gepost hier, ik meen in "beyond the backyard of our garden". Dat kan je wel vinden.
    Misschien weet je er al van, het is 1 van de leuke initiatieven die de laatste jaren gebeuren. Zoals ook de daktuinen in Rotjeknor.
    Het Dijksgraaf initiatief is een mix van bevrijdings-viering en het zaaien van een vraag. Zo mag je ook mijn response op je post zien

    Dank je, Trancoso, voor deze uitwisseling van gedachten, het is oprecht iets waar ik mijn aandacht aan geef, sinds nieuwe aanmelders:
    hoe creeeren we met elkaar een virtuele plek waar zowel de langst aanwezigen als de nieuwkomers respect tonen voor elkaar en elkaars
    woorden. In de publieke ruimte die bij de Griekse filosofie scholen een "Forum" wordt genoemd. Daar was de grondregel dat er dialogen
    werden gevoerd, die inspirerend bleken te zijn voor het vormen van een gezichtspunt, zonder dat er een democratisch element bij hoefde.
    Hoe dan ook, ik vertel mezelf regelmatig "Het is okee om de vraag mee te nemen door de dag en niet het antwoord te willen
    vinden vanuit forceren" Zoiets, als je het nog kan volgen  Lolerz  
    .
    SophiasChoice
    SophiasChoice


    Posts : 64
    Join date : 2015-05-02

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  SophiasChoice Tue May 05, 2015 7:16 am

    Hey B.B.B,

    Bedankt voor je uitgebreide antwoord/mening(en).
    Net als jij vind ik het ook wat vreemd om een discussie op een forum in het nederlands te voeren.

    Het enige nederlandse forum dat ik in het verleden heb bezocht heb ik dan ook vooral om die reden verlaten.
    Ik volg een engelse discussie net zo makkelijk zo niet makkelijker dan een nederlandse en het bekt een stuk beter in mijn ogen.

    De recht van spreken discussie is er 1 die op "de enige waarheid" ToT een dik jaar geleden tot in den treure is gevoerd.
    De dame in questie deed dit eind vorig jaar als nieuwelinge nog eens dunnetjes over en heeft daarmee (voor zover bij mij bekend onbedoeld overigens) de boel weer flink opgerakeld. Naast andere toestanden daar heeft dat tot de recentelijke exodus geleid.

    Ik denk dat ze goede bedoelingen had en nu op een 1 vrouwe crusade is. Daarbij geholpen door onze kleine robot.
    Zijn pijn zit hem in het feit dat ik hem op Tot vlak na zijn eerste post bevroeg over zijn geestesspelletjes.

    Tegelijkertijd werd ik moderator daar. (heb dat een maand volgehouden..) hetgeen onze relatie niet verbeterde, Heb overigen mijn status als mod daar niet gebruikt om me op hem te richten. Heb heel bewust zijn bijdrage's aan de anderen overgelaten, zo ook alle klachten die over hem binnenkwamen.

    Voor wat het waard is. De vrijheid van spreken en meningsuiting kan en word tegenwoordig veelvuldig gebruikt om je als een kloothommel op te stellen.
    Hoe daar mee om te gaan is voor een ieder verschillend, maar leid to grote problemen als er niet een paar mensen zijn die op een gegeven moment een grens trekken.

    Ik vind overigens dat de mening van mensen die al lang aanwezig zijn als onderdeel van een gezelschap zwaarder wegen dan die van nieuwkomers als het gaat om uitspraken over het al dan niet verwijderen van ongewenste elementen.

    Liefs Eelco
    B.B.Baghor
    B.B.Baghor


    Posts : 1851
    Join date : 2014-01-31
    Age : 73
    Location : Druid county UK

    Saying hi Empty Re: Saying hi

    Post  B.B.Baghor Tue May 05, 2015 10:21 am

    SophiasChoice wrote:Hey B.B.B,

    Bedankt voor je uitgebreide antwoord/mening(en).
    Net als jij vind ik het ook wat vreemd om een discussie op een forum in het nederlands te voeren.

    Het enige nederlandse forum dat ik in het verleden heb bezocht heb ik dan ook vooral om die reden verlaten.
    Ik volg een engelse discussie net zo makkelijk zo niet makkelijker dan een nederlandse en het bekt een stuk beter in mijn ogen.

    De recht van spreken discussie is er 1 die op "de enige waarheid" ToT een dik jaar geleden tot in den treure is gevoerd.
    De dame in questie deed dit eind vorig jaar als nieuwelinge nog eens dunnetjes over en heeft daarmee (voor zover bij mij bekend onbedoeld overigens) de boel weer flink opgerakeld. Naast andere toestanden daar heeft dat tot de recentelijke exodus geleid.

    Ik denk dat ze goede bedoelingen had en nu op een 1 vrouwe crusade is. Daarbij geholpen door onze kleine robot.
    Zijn pijn zit hem in het feit dat ik hem op Tot vlak na zijn eerste post bevroeg over zijn geestesspelletjes.

    Tegelijkertijd werd ik moderator daar. (heb dat een maand volgehouden..) hetgeen onze relatie niet verbeterde, Heb overigen mijn status als mod daar niet gebruikt om me op hem te richten. Heb heel bewust zijn bijdrage's aan de anderen overgelaten, zo ook alle klachten die over hem binnenkwamen.

    Voor wat het waard is. De vrijheid van spreken en meningsuiting kan en word tegenwoordig veelvuldig gebruikt om je als een kloothommel op te stellen.
    Hoe daar mee om te gaan is voor een ieder verschillend, maar leid to grote problemen als er niet een paar mensen zijn die op een gegeven moment een grens trekken.

    Ik vind overigens dat de mening van mensen die al lang aanwezig zijn als onderdeel van een gezelschap zwaarder wegen dan die van nieuwkomers als het gaat om uitspraken over het al dan niet verwijderen van ongewenste elementen.

    Liefs Eelco

    Hi Sophia'sChoice, if I understand your post correctly, you prefer to discuss in fora in English. So do I.
    Thanks for your explanation and views, I've sort of felt it to be what you described here in your post.
    Very good to have more Dutchees here now, a fair folk of the seas. May I suggest you read my post 162
    in the thread we discussed? Transparency of... ? It's related to the content of your last line, on what
    weighs more regarding opinions of longstanding members, compared to the ones of newcomers, in deciding
    for proclamations on rules of conduct.

    I'm pondering this subject, not sure if I feel okay with that difference of position as a fixed one. I perceive
    the deleting or banning of "unwished for elements" as a different thing, pun intended, when "real people"
    are involved. Objects don't object, for they cannot. Those that are subject to feelings do object, no matter
    if it's reasonable or not in other people's eyes. To account for one's own speech and actions is in the spot-
    lights now. As an unmasking of untruth. See how the social media provide a chance to do just that?

    Hence the turmoil and unpredictable events happening.... in a way this incoming of new members doesn't
    surprise me. So many things are in motion, in and on the planet as well as in fora at present and in the inner
    world of many people. The change of our points of views, which happens sort of.... by itself, nowadays,
    should provide the right for an open discussion within boundaries of an honest "staying on topic" and paying
    of respect. In exactly that realm, I find the crux of this issue and the discussion of it. See what I mean?

      Current date/time is Thu Mar 28, 2024 11:52 am